60Як правильно застрахувати бізнес, щоб в разі неприємностей, не втратити все і продовжити нормально працювати?
Договори страхування комерційного (офіси, торгові центри, ресторани і т.п.) і виробничого (заводи, сільськогосподарські виробництва, електростанції і т.п.) майна за підходом до покриття можна розділити на два основних види: покриття окремих ризиків і страхування від усіх ризиків.
Перший вид покриває події, перелік яких зазначений в договорі. Стандартним можна назвати пакет ризиків:
Пожежа, включаючи вплив диму;
вибух;
Удар блискавки;
Падіння пілотованих літальних об’єктів або їх частин;
Стихійні лиха (найбільш актуальні для нашої кліматичної зони – сильний вітер, паводок, сильний дощ, град, сильне налипання снігу, землетрус);
Протиправні дії третіх осіб: крадіжка зі зломом, пограбування, розбій, умисне пошкодження майна;
Заливши водою з водопровідних та інших водоносних інженерних систем;
Сторонній вплив: падіння дерев та інших предметів, наїзд транспорту, удар звукової хвилі літака.
Покриття ж від усіх ризиків передбачає, що будь-яка подія вважається страховим, якщо воно явно не виключено за умовами договору.
Додатково, виходячи зі своїх потреб, підприємство може розширити страховий захист, який не входить в стандартний договір. наприклад:
Випадковий бій скла. Вікна, двері, перегородки і т.п. можуть бути застраховані як частина обробки приміщення. Це розширення передбачає покриття його пошкодження з будь-яких причин, не залежно від набору ризиків в договорі;
Збитки від перерви у господарській діяльності. Якщо підприємство після страхового випадку не зможе продовжувати свою роботу до відновлення свого майна, страхова компанія відшкодує втрачений прибуток та / або постійні витрати (такі, які підприємство буде нести незалежно від того, працює воно фактично чи ні) за період простою;
Раптові внутрішні поломки виробничого обладнання. Страхова компанія може відшкодувати підприємству вартість ремонту або заміни обладнання, яке зламалося (не через зовнішнього впливу) в ході роботи. Це покриття пропонується за умови повноцінного обслуговування обладнання, і не поширюється на витрати з поточного ремонту, обслуговування, модернізації.