dostavka_gruzovЩоб захиститися від збитків при міжнародних поставках, компанії оформляють страхування. Предметом тут виступають майнові інтереси страхувальника, пов’язані з володінням, користуванням і розпорядженням вантажем.
Залежно від умов контракту і перевезення страхування може бути обов’язковим і добровільним і покладатися або на відправника, або на одержувача. Наприклад, якщо перевезення здійснюється по двом умовам «Інкотермс» – CIF (морське перевезення) і CIP (всі інші) – то страхувати вантаж зобов’язаний продавець. При цьому сума страхування повинна становити як мінімум 110% від контрактної вартості товару.
Сторона, яка бажає укласти договір страхування контракт, звертається в страхову компанію або до брокера і становить договір. Документ можна оформити як на окрему партію товару, так і на конкретний відрізок часу – наприклад, календарний рік. Для оформлення страхового договору потрібно надати інформацію про вид вантажу, кількості одиниць, ціну за одну одиницю, особливості упаковки, а також товаророзпорядчі документи.
Є кілька видів страхування: з відповідальністю за всі ризики, за часткову аварію і без відповідальності за пошкодження, крім випадків катастрофи. Дія страховки починається після завершення навантаження товару на транспорт, а закінчується зазвичай по приходу вантажу на склад компанії або по закінченню 30 днів після закінчення розвантаження в порту.
Оформлення міжнародної угоди – складний процес, але здійсненний.