Крім повного КАСКО, компанії масово пропонують урізані варіанти КАСКО. У таких програмах страхове покриття зменшено – або йде мова про зниження кількості включених ризиків, або і зовсім встановлюється обмежена страхова сума. Такі поліси коштують в рази дешевше стандартного КАСКО. Тариф може бути на рівні 1,5-3,2% вартості автомобіля.
Наприклад, програма КАСКО “50/50″. Згідно з умовами, при підписанні договору клієнт оплачує 50% вартості поліса. Якщо повна ціна страховки – 18 тис.грн., То при підписанні договору платіж – 9 тис.грн. Решта 50% (або 9 тис.грн.) Клієнт вносить, коли заявляє про настання страхової події. Але якщо за рік ніяких випадків не було, то і залишок вносити не потрібно. Суть такої страховки – економія на випадок, якщо протягом терміну договору серйозних пошкоджень не буде. Адже при пошкодженні на суму 3-6 тис.грн. клієнт, швидше за все, самостійно вирішить питання, не звертаючись в страхову. Але якщо в результаті ДТП стане зрозуміло, що ремонт потягне на 20-30 тис.грн. або вище, то, звичайно, буде сенс звернутися в компанію, доплатити 50% і отримати повну виплату за шкоду.
Багато компаній також пропонують КАСКО, яке включає один ризик. Це може бути “ризик викрадення”, “ризик тотального знищення” або “ризик пошкодження в ДТП”. Відшкодування в рамках таких програм буде доступно тільки в разі конкретної події, що враховано в договорі. Тариф за таким міні-КАСКО зазвичай не перевищує 1,5-3% вартості автомобіля. Є в страхових і інші міні-КАСКО – програми, які покривають певні пошкодження автомобіля. Наприклад, пошкодження ходової. У цьому випадку компанія не виплатить ушерб внаслідок ДТП, але якщо машина буде пошкоджена внаслідок неякісного дорожнього покриття, то компанія покриє ремонт підвісок, балок, амортизаторів, шин і дисків. Можна зустріти в страхових також програми КАСКО, які передбачають виплату відшкодування виключно при пошкодженні в певному регіоні. Наприклад, якщо автомобіль потрапив в ДТП в місті з населенням до 300 тис. Чоловік. Якщо ж машина постраждає в зіткненні з іншим авто в місті-мільйоннику, то ніякого покриття збитків, згідно з такою програмою, не буде. Або ж страхова виплатить, але з урахуванням безумовної франшизи в розмірі 2-4%. Деяким автовласникам можливо бути цікавий поліс КАСКО з фіксованою страховою сумою, що нижча за реальну оціночної вартості автомобіля. Це може бути поліс на суму 10, 25 або 50 тис.грн. Серед ризиків, які покриває така програма, – пошкодження внаслідок ДТП. А ось ризиків “угон” і “тотальне знищення” немає.
Сезонні програми КАСКО теж є. В основному, вони діють в період з квітня по початок грудня. Тобто, компанія виплатить суму збитку, якщо страховий випадок датований весняно-літнім або осіннім періодом. У грудні-березні ризик ДТП вже не діє, а в полісі залишаються лише такі ризики як “пожежа”, “протиправні дії третіх осіб”, “вплив води”, “стихійні явища”. Подібні поліси можуть бути цікаві тим, хто взимку вкрай рідко їздить в автомобілі, вважаючи за краще залишити його в гаражі до відлиги – поки сніг не зійде.
Новинка в програмах – КАСКО для електромобілів. Правда, пропонують його одиниці. На жаль, в договорі такого КАСКО є маса виключень. Наприклад, відмова у виплаті в разі крадіжки зарядного пристрою, або якщо поломка сталася через коротке замикання, що не привело до пожежі. Є зовсім «цікаві» винятку: відмова у виплаті, якщо до аварії призвела … перевезення в салоні тварин.